2014/10/21

Hajdinás szilvalekváros őszi süti

Annyi hajdinát főztem, hogy muszáj volt kitalálni valamit, mi készüljön belőle. Szeretem váltogatni a gabonákat: egyik reggel hajdina kása, másnap zabkása, majd köleskása és így tovább. Általában előre megfőzök nagyobb mennyiséget, főleg ha tudom, hogy másnap reggel nem lesz sok időm. Ilyenkor előveszem a hűtőből egy mélyebb edényben kevés gabonatejjel átmelegítem (szeretem, ha nem túl forró, de nem is hideg), majd rádobok valami éppen aktuális gyümölcsöt, valamilyen magot (tök, dió, szezám, mogyoró, napraforgó, lenmag, stb) és még egy kis gabonatej, fahéj és/vagy vanília és már fogyasztható is. Legalábbis a reggeli ki van pipálva :) 

Hozzávalók (kb. 8 g ch, gluténmentes, laktózmentes szeleteket kapunk (8db)) 
  • 150 g főtt hajdina (33 g ch) 
  • 3 ek indiai útifűmaghéj
  • 1-2 ek fahéj, 1/2 rúd vanília magjai
  • 1 kk szárított bio narancshéj
  • 50 g mák (garantáltan el fog veszni benne, úgyhogy aki nem szereti is tegye bele! csontritkulás ellen, vesebetegség esetén is hasznos lehet, nagy mennyiségű kalciumot, cinket, vasat, magnéziumot tartalmaz) (16 g ch) 
  • 25 g őrölt dió, mogyoró, mandula (én mandulát tettem bele max. 2 g ch) 
  • 2 ek stevia / 3-4 ek kókuszcukor / 3-4 ek xilit (inzulinrezisztencia esetén stevia 0 g ch) 
  • 1 ek kókuszzsír
  • 1-2 ek víz az útifűmaghéj áztatásához
  • 2 ek cukormentes szilvalekvár (53 g / 100 g, a sütibe max 5-10 g kerülhetett max. 6 g ch) 
  1. Az útifűmaghéjat kevés vízbe teszem, annyira hogy ellepje és állni hagyom 15 percig.
  2. Minden hozzávalót egy nagy keverőtálba teszek, jól összedolgozom. Egy kevésbé összeállt (mivel a hajdina szemek miatt széteshet az egész, de majd sütésnél összetapad), picit ragacsos masszát kapunk
  3. Előveszek egy lapos sütőtálat (pl ikea kör alakú kerámia tál szuper megoldás erre) és eloszlatom az aljára, majd hagyom egy picit állni
  4. Ha kellőképp összeállt a tészta a sütőtálban, akkor jöhet rá a lekvár és egyenleges a tetejére dolgozom, lehet jó vastag és az se baj, ha inkább folyósabb, mert segít majd összetartani a tésztát. 
  5. Mehet be a sütőbe, kb. 35 percig sütöttem, a lekváros teteje kellően rásült, a tészta összeállt annyira, hogy miután kihűlt, szeletelni lehet.







1 megjegyzés:

Mánia írta...

Köszönöm szépen! :)