2012/11/04

Az első kuglóf sütőtökkel

... bizony! Megszületett! :)

Vettem végre kuglóf formát, szóval már nem tart vissza semmi! Jöhet az egészséges kuglóf, teljes kiőrlésű liszttel, steviaval és nyírfaporcukorral... mikor megláttam, azt hittem rosszul látok, bár végül is miért is ne, simán lehet itthon is darálni a nyírfacukorból por állagút, szóval...

A hozzávalók: 
  • 250 g teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt (59g ch /100g; ~147 g ch)
  • 200 g rozsliszt (66g ch/100g, ~132 g ch)
  • 1 kk. foszfát mentes sütőpor 
  • 400 g sütőtökpüré (előre megsütve, majd turmixolva) (66 g ch)
  • 2 dl natúr joghurt (4 g ch)
  • 2 tojás
  • 100 g puha vaj (biovajjal készítettem) vagy natúr olaj
  • 2 ek stevia (0 g ch)
  • 1 narancs reszelt héja
  • csipetnyi fehéj, szerecsendió, gyömbérpor vagy kb 1 cm vastag reszelt gyömbér
  • cukormázhoz: 100g stevia por, 2 ek narancslé még sűrű állagúra keverve habverővel, kevés durvára vágott dió
Összekeverem külön a száraz összetevőket (lisztek, sütőpor, fűszerek, cukor, narancshéj). Külön a tojást habbá verem a puha vajjal, majd a natúr joghurtot is hozzákeverem. Végül a két keveréket óvatosan összekeverem, kevésbé folyós állagú, sütőtök színű :) kellemes illatú keveréket kapok. Az egészet a csodás, kivajazott és lisztezett kuglóf formába öntöm, majd 60 perc alatt 180 fokon megsütöm. 

Miután megsült, a sütőből kivéve várok vele kb. 15 percet, majd kiborítom a formából és mehet is rá a cukormáz. Habverővel felverem a porcukrot és narancslevet, ha nem elég sűrű, akkor kell még bele cukor, hogy egészen sűrű állagú legyen, tehát ne áztassa el a kuglófunkat, hanem csak a tetejére csurgatva mutatós és szilárdabb halmazállapotúvá váljon. Miután rácsurgattam a cukormázat, rögtön hidegre is tettem (erkélyen kiváló helyen lesz :)) hogy azonnal rászilárduljon a máz. A végén mehet rá még kevés durvára vágott dió vagy mogyoró.

Szerintem egész jó lett, így elsőre is...úgyhogy hamarosan jön a következőőőő... :)

Egy szelet (egy csücske a kuglófnak! :) , ha a kuglóf formáját követve rombusz formában szeletelem (a végén egy szelet egy nagy rombuszt ad ki) akkor kb. 45-50 g leginkább lassan felszívódó szénhidrátban gazdag desszertecskét kapunk :)


Nincsenek megjegyzések: