2012/11/04

Aszalt paradicsomos töltött csirkemellek

Jamie Oliver módra...

Mivel videón figyeltem az eseményeket :) mégpedig ez Jamie 30 perces videóinak egyiket (innen: http://www.jamieoliver.com/jamies-30-minutes-meals/), ezért pontos összetevőket se tudok mondani, mindent szemre csináltam és "dobáltam" össze, csakúgy mint Jamie :) nagyon bírom a lazaságát... 

Összetevők (6 főre):
  • kb. 7 db nagyobb méretű, kicsontozott csirkemell
  • 250 g feta
  • 150 g aszalt paradicsom
  • 2-3 citrom reszelt héja
  • 2 nagy csokor petrezselyem (én kevertem spenót levekkel és bazsalikommal) - az a jó, ha van friss, de ha fagyasztott van, abból is lehet
  • 2-3 gerezd fokhagyma apróra reszelve
  • kókuszvaj, só, bors
A csirkemelleket sózom, borsozom, kicsit állni hagyom, majd a középen óvatosan megvágom egy vízszintes vonallal, majd oldalirányba is a vízszintes vonallal megvágott résztől jobbra is és balra is teszek egy metszést végig a vízszintes vonalig, vagyis egy kétoldalas "zsebformát" kreálok a csirke közepén, az a jó, ha elég nagy a csirkemell, hogy mindezt meg tudjam csinálni. Ebbe fogom beletölteni a tölteléket. Akkor igazán jó, ha elég mély a zseb, mert akkor a töltelék nem folyik ki a sütés közben. Én még kevés fogpiszkálóval segítettem megrögzíteni a tölteléket, biztos ami a biztos, amit a végén a tálalás előtt úgyis el tudok távolítani - mivel szeletekre fogom vágni a húst a végén. 

A tölteték: lecsepegtettet aszalt paradicsomot, fetát, és a zöld fűszereket apróra vágom, majd mehet rá a fokhagyma és a reszelt citromhéj is. Ha szükséges még sózom, borsozom, bár a feta elég sós, szóval nem kell túlzásba esni :) Mehet is be a töltelék a csirke zsebeibe. 

Egy tepsiben kevés olajat hevítek, elrendezem a töltött csirkéket és közepes lángon megsütöm. Jamie módra én is benedvesített sütőpapírral fedtem be és úgy hagytam párolódni a húsfalatokat. 

Amikor készen van, hagyom kihűlni, majd szép kerek szeletekre vágom a húst, és a maradék fokpiszkálót is eltávolítom. Salátával és sült zöldségekkel tálalom (krumpli, csicsóka, paradicsom, fokhagyma, kakukkfűvel és kevés olajjal a sütőben egyben megsütöm)




Nincsenek megjegyzések: