2012/11/04

Csokis - gyümölcsös clafoutis (tejes pite)

Ejtsd: klafuti, ami egy francia édesség, alapja a tej. Nagyon egyszerű elkészíteni, a szokásos összetevőkkel készül (liszt, tojás, vaj + TEJ) 

Vendégek részére készült, ezért nem akartam a cukorral spórolni, inkább az ízre mentem, hogy minél finomabb legyen, ezért van benne bőven cukor, csoki is, bár próbáltam a xilit + nádcukor keverékkel az egészségesebb vonalat képviselni, valamint a csoki is 70% -os kakaóbaból készült, és természetesen a tej sem tehéntej, hanem zabtej került bele!

Szóval akkor az összetevők: 
  • 4 db tojás
  • 100 g teljes kiőrlésű liszt
  • 50 g fehér liszt
  • 2 dl zabtej
  • 2 ek biovaj
  • 100 g cukor (nád + xilit keverve)  
  • 1 rúd vanília magjai
  • kb. 250 g gyümölcs (málna, meggy, ribizli, amit "találtam" a fagyasztóba) - liszttel összekeverve még fagyos állapotában használtam fel
  • csokidarabok kb. 50 g, vagy ízlés szerint durvára vágva
Szintén két keverék készül: egy a száraz összetevőknek, egy másik a vajas, cukros keveréknek. Tehát a liszteket kimérem és összekeverem, plusz a kikapart vanília magokat is hozzákeverem. Egy másik edényben felverem a tojást cukorral és a vajjal, majd ráöntöm a lisztes keverékre, és csak ezt követően öntöm rá óvatos kevergetéssel a tejet. A lényeg, hogy egy csomómentes állagú krémes és eléggé folyós tésztát kapjunk. 

Jöhet a kivajazott tepsi, bele a lisztben megforgatott még fagyos gyümölcsök. Ezt szépen elrendezem a tepsi aljában (én elég sok gyümölcsöt tettem bele, szinte kitöltöttem egy kb. 45*25 cm-es tepsi alját), és végül rácsurgatom a krémes tésztát. A csokidarabokat a tetejére halmoztam és  mehet is be a sütőbe, először 25 percig 180 fokon sütöm, majd kevés vajjal meglocsoltam a tetejét (szépen rásül) még 10 percre visszatoltam a sütőbe.

A legvégén, sütőből kivéve, kicsit hagytam hűlni és megszórtam még porcukorral a tetejét.



Nincsenek megjegyzések: