2012/12/08

Sütőtökös-gyümölcsös pite

A sütőtökös sütemény - sorozat folytatódik... :)


Ezt a sütit többféleképpen lehet variálni. Az alapanyag a sütőtök, de lehet  hozzá adni diót, mogyorót (mogyoróvajat), aszalt vagy fagyasztott gyümölcsöket is. (a fenti képen málnával készült, lent pedig meggyel)

Annyira megkedveltem ezt a sütit, hogy kipróbáltam a Berta féle http://eddmagad.blog.hu/2012/11/01/sutotokos_krempite vaj nélküli változatát, csak kicsit felturbóztam, dióval és fagyasztott gyümölcsökkel. (így a cukrot/mézet is ki lehet váltani). 

Akkor íme az összetevők: 
  • 200 g előre megsütött sütőtök összeturmixolva (32 g Ch)
  • 40 g tönkölybúza liszt (30 g Ch) vagy zabpehellyel is lehet csinálni, akkor picit több kell belőle (50 g) és én úgy készítettem, hogy a felét teljesen lisztté őröltem, a másik felét pedig darabosra
  • fél érettebb banán összeturmixolva (15 g Ch)
  • 50 g dió aprítógéppel darabosra törve (4 g Ch)
  • 1 ek mogyoróvaj (opcionális) (én demeter minőségűt használtam, mi mást :) vis Rapunzel 100% - os mogyorókrémét (3 g Ch)
  • 100 g fagyasztott meggy (11 g Ch)
  • stevia (ízlés szerint) (0 g Ch)
  • 1 tk sütőpor
  • 1 ek útifű maghéj (opcionális)
  • 1 ek őrölt lenmag (nem már előre őrölt változat, hanem amit mi őrlünk meg nem sokkal a felhasználás előtt)
  • 2 tk fahéj, 1/4 tk szerecsendió, 1/2 tk gyömbér, vanília (vagy a szokásos jól bevált bio Sonnentor "mézeskalács" fűszerkeverék)
A tészta összeállítása rém egyszerű: a sütőtököt amit előre megsütöttem, leturmixolom, a banánnal együtt összekeverem és belecsurgatok kevés morgyoróvajat. Egy másik edényben pedig a száraz összetevőket készítem elő, vagyis a lisztet, útifűmaghéjjal, sütőporral, őrölt lenmaggal és fűszerekkel, majd mehet bele a stevia, valamint előtte lisztbe forgatott fagyasztott gyümölcsök. A két edény tartalmát egymásba forgatom, óvatosan összekeverem és tűzálló sütőpapírral bélelt (mindenképp ki kell bélelni) edénybe rendezem, kb. 50 perc alatt 180 fokon megsütöm. 

Miután kisült, picit várni kell vele amíg szeletelhetővé válik. Ha kihűlt simán és szépen szeletelhetővé válik és simán meg akarsz majd enni belőle minimum egy fél tepsivel :) 

Kis formás szeleteket vágtam belőle, az apró szeletek (4-5 cm nagyságú) kb. 5-8 g Ch-ot tesznek ki. 


 
... és a zabpelyhes (gyümölcsmentes változat) sütés előtt:










Nincsenek megjegyzések: