2012/07/01

Cukkini fasít gluténmentesen

Még mielőtt elmennék teljesen a édességekkel teli blog irányában.... íme a következő bejegyzés, egy tuti recept, ráadásul alig van benne szénhidrát, naés persze gluténmentes, nanááá! Íme a zöldséges fasírt szezámmagos bundában! Kicsit játszottam a képbeállításokkal, remélem észre lehet venni... annyira élveztem... :)))

Hozzávalók:
  • 2 db "házi" cukkini (0 ch)
  • 1 db vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma (szintén saját kertből)
  • 2 -3 ek speciális lisztkeverék (gluténmentes)
  • só, bors
  • 1 tojás
  • gluténmentes zsemlemorzsa 
  • olaj, kókuszzsír

Cukkiniket megmosom és lereszelem egy nagyobb tálba, majd hozzáadom a vöröshagymát, apróra reszelt fokhagymát, tojást és ízesítem.
A vöröshagymát hozzáadás előtt megdinsztelem és azt követően teszem bele a keverékbe. Amikor összeállt egy órára a hűtőbe pihentetem. Hűtőből kivéve leöntöm a levét, mert valószínűleg levet engedett és nem szeretném, ha túl puha falatok lennének belőle, majd tetszetős kis gombócokat formálok belőle, amiket egyenként szezámmaggal megszórt gluténmentes zsemlemorzsában megforgatom. Már csak a forró olaj hiányzik, hogy kisüssem. De sütőben is lehet a már szokásos módom: egy nagyobb tepsiben egymás mellé helyezem a gombócokat és sütőben kb. 200 fokon aranyló barnára sütöm. 

Elengedhetetlen szülinapi party- falat! :)


Nem tüntetem fel a szénhidrát tartalmat, mert elenyésző, ha csak cukkini van benne. Arra azért mindenképp ügyeljünk, hogy kevés zsiradékkal süssük. (én nem vagyok híve az olajban sült ételeknek amúgy sem, minden próbálok a sütőben minél kevesebb zsírral megsütni)