2012/07/13

Joghurtos - ribizlis keksz


Ez a könnyű nyári desszert félig a kolléganőm receptje, félig pedig B keresztlányának anyukájáé, csak picit átalakítva! Mivel vendégváró sütemény (és szerencsére ezek a vendégek ehetnek ilyen ételeket), ezért nem nagyon aggódtam a zabfalatok cukortartalma miatt, én majd egy negyednél is kisebb szeletet eszek belőle! :) úgy is mondhatnám, hogy azért megkóstolom... ;-)

Hozzávalók:
  • 200 g teljes kiőrlésű lisztből készült keksz (lehetett volna natúr kekszből is készíteni, de én egy kevésbé natúrat használtam, amiben van sajnos cukor is, 1 db kekszben 7 g ch, és abból simán kell legalább 15-20 db)
  • 30 dkg málna és ribizli (keverve)
  • 2,5 dl natúr light joghurt
  • 200 g mascarpone sajt
  • xilit, bazsalikom, mentalevél
A joghurttal összeturmixolom a gyümölcsöket, ha szükséges édesítem is. Mascarpone-t felverem a xilittel, majd mehet bele a joghurt keverék és a szintén összeturmixolt bazsalikom, menta. (én e kettőt a joghurttal turmixoltam össze). Ezt követően egy mélyebb tálba beleöntöm a keveréket, majd ezt követően óvatosan beleállítom élével a kekszdarabokat. Ha több lett az öntet, lehet rétegezni, a végén úgyis kanállal lehet majd belőle szedni, mert a keksz teljesen átázik, kicsit olyan mint Anyukám somlói galuskája, mármint állagra... :) - utólag is köszönöm Neki a tippet, hogy fordítsam meg a sorrendet a joghurtos öntet és a keksz között!

Ha elkészültünk, tegyük hűtőbe, pár órára még a fogyasztás előtt.
100 g málnában 5 g Ch, és 100 g ribizliben 7 g Ch van. De igazából ami miatt nem diétás sajnos az a cukrozott miatt, szóval 1-2 szeletnyi ajánlott csak, ami max. 20 g Ch-ot jelent.

Egyébként egyszer csináltam már diétás babapiskótát, teljes kiőrlésű lisztből és nyírfacukorból. Naaa, azzal ez a recept diétás lehet... :)