2013/02/17

Mogyorós kenyér

Az Otthon februári számában akadtam erre a receptre. Annyira szeretem, hogy ezek a magazinok mindig tartalmaznak ilyen igényes, de mégis gyorsan és egyszerűen elkészíthető recepteket! Ha nem is pontosan ugyanúgy készíted, ahogy az le van írva... mert nincs otthon ez vagy az, akkor is kiváló ötleteket tartalmaz. Kicsit átalakítottam a receptet (nálam se volt minden itthon :)), az eredeti recept szerinti liszt fele került bele, valamint én vajat se tettem bele, csak minimális földimogyorókrémet, de ezt ki is lehet hagyni, csak azért tettem bele, mert kevés mogyoró volt itthon és szerettem volna, ha azért dominál a mogyoró mindenféleképpen! :) Mogyoróvajat egyébként bioboltokban lehet kapni, 100% földimogyorót tartalmaz, nem olcsó sajnos, viszont felhasználáskor, csak nagyon kevés mennyiség kell belőle (1-2 kk), akár reggeli turmixhoz hozzá lehet tenni, vagy reggeli kásába (tejhez hozzákeverve földimogyoró ízű tejet kapunk), de használtam már süteménybe, brownie-ba, és gyümölcskenyérbe is, mint most. 

Hozzávalók:  
  • 250 g tönkölybúza liszt (150 g ch)
  • 200 g lenmag lisztté őrölve (60 g ch)
  • 500 ml kefír (próbáljuk elő-flórásat venni) 
  • 4 ek napraforgómag (5 g ch)
  • 4 ek tökmag kicsit összetörve 
  • 100 g aszalt datolya apróra vágva (70 g)
  • 100 g mogyoró durvára vágva (10 g ch)
  • 1/2 kk só, 1 kk sütőpor, 1/2 kk szódabikarbóna
  • ha kicsit folyékonynak találjuk, ne lisztet tegyünk bele, hanem ha van otthon, akkor kiváló erre az útifű maghéj (nulla szénhidrát, béltisztító hatású) vagy ha nincs otthon, akkor további lenmagliszttel tegyük tészta állagúvá (kevesebb szénhidrát, omega 3 - ban gazdag)
És akkor a lépések: 
  1. A lisztet kimérjük és egy közepes keverőtálba szitáljuk. 
  2. Liszthez hozzákeverjük a további száraz hozzávalókat úgy mint a sót, sütőport, szódabikarbónát valamint az olajos magvakat, durvára vágott aszalt datolyát és az egészt összekeverjük.
  3. A tésztához hozzáöntjük a kefírt, jól összedolgozzuk, közben kóstolgatjuk, ha szükséges kevés cukorral ízesíthetjük (én steviaport tettem bele) 
  4. Kibélelt kenyérsütő formába töltjük és az előmelegített (200 fokon) sütőbe kb. 45 percig ugyanezek hőfokon sütjük, majd kicsit visszatekerjük (160-170 fokra) és még 30 percig sütjük. 
  5. Tűpróba - > hagyjuk kihűlni, mielőtt felszeletelnénk
Tipp: mivel ez egy picit inkább édes kenyér ezért vagy önmagában vagy diétás lekvárral vagy nagyon kevés vajjal fogyasszuk (mint a kalácsot) :) 

Nekem kb. 20 db 1 cm-es szeletet adott ki az egész, ami kb. 15 g ch / szeletet jelent! (+ha lekvárral szeretnénk enni, akkor számolni kell a lekvár cukortartalmával, érdemes xilittel készített verziót választani, vagy teljesen cukormenteset) 








Nincsenek megjegyzések: