2012/10/23

Téli kelkáposzta saláta


Visszanéztem pár bejegyzést és rájöttem, hogy a képek minőségén lenne mit javítani... :( Az a helyzet, hogy általában este főzök (mert akkor van időm) ezáltal már a fényviszonyok se olyanok, mint kellene és nincs profi gépem, ami javítana ezen... szóval, ez van, még jó, hogy nem egy fotósblogot írok... :)

Tegnap estére a következő vacsit készítettem el, kicsit másképp, mint az eredeti recept: http://lilafuge.blog.hu/2012/02/01/teli_salata_543

Ennek az ételnek a két domináns összetevője a kelkáposzta és a tahini ami egy szezámmagkrém. Ezt lehet készen vásárolni, de én most magam fogom elkészíteni.

Összetevők:
  • 1 fej kelkáposzta (ch tartalmával nem kell számolni, mert 5 g alatt van)
  • 250 g serrano sonka (lidl-ben egész jó áron kapható)
  • 125 g feta (vagy ízlés szerint több)
  • 1 szelet teljes kiőrlésű kenyér felkockázva (én most rákattantam a búzacsírás kenyérre, amit lehet kapni olívás vagy tökmagvas változatban is)
  • só, bors, szezámmag
  • tahinihez- ez lehet kapni is, de én magam készítettem el: a szezámmagot őröljük meg, majd adjuk hozzá a vizet (apránként), fokhagymát és citromlevet, majd jól dolgozzuk össze. Ezt követően jöhet bele a só és olaj, még egy kevés víz, ha szükséges. 
    • 100 g szezámmag (6 g ch)
    • 1/2 dl víz
    • fél gerezd fokhagyma
    • 1 ek olívaolaj
    • fél citrom leve
  1.  A kelkáposztát leveleire szedem, vastag ereit kivágom, majd egy lábasban vizet forralok és 2-3 percre a lobogó vízbe teszem. Ezután kiszedem, leszűröm, hagyom kicsit kihűlni. Amint kihűlt, vékony csíkokra vágom a leveket, majd egy nagy salátás tálba teszem.
  2. Jöhetnek a többi összetevők: serrano sonka szeleteket szintén csíkokra vágom és forró serpenyőbe max 1 percig sütöm (semmi zsiradék nem kell hozzá, a sonka már önmagában picit zsíros), majd kivéve a sonkaszeleteket, a kenyérkockákat pirítom meg pár perc alatt. 
  3. Eztán kitörölve a serpenyőt (hogy zsiradék mentes legyen) a szezámmagokat is megpirítom benne. Egész hamar megpirul. 
  4. Végül jöhet a feta, azt is kockára vágom.  
  5. A kelkáposzta levelekre mehet a sonka és a kenyérfalatok, majd az egészre rá a házi tahini. A tetejére halmozom a fetát és a pirított szezámmagokat.

TADAAA...





A kenyér kihagyásával (vagy gluténmentes kenyérrel) gluténmentes.




Nincsenek megjegyzések: