2012/10/14

Petrezselymes cukkini leves MAJDNEM a street food show mintájára :)

... illetve ott sajnos lemaradtam róla, de sebaj, itthon elkészítettem! :) Viszont a vörös lencsés, padlizsános lasagne isteni finom volt... :)) Mindkét recept gasztrobloggertől van, ezt most innen szereztem: 

 Hozzávalók: 
  • 2 db közepes méretű cukkini
  • 1 db fürtös uborka (eredetileg 2 kellene, de én kicsit soknak találtam bele, így maradtam az egynél) 
  • újhagyma, ízlés szerint (2-3 szál) 
  • 5-8 dl liter zöldség alaplé
  • 0,5 dl fehérbor
  • 2 késhegynyi kurkuma
  • petrezselyem, kókuszolaj, só, bors
A cukkinit és uborkát felkockázzuk majd a kevés olajon megpirított hagymára dobjuk. Pár percig összeforgatjuk, majd mehet rá az alaplé, kb annyi hogy ellepje és puhára pároljuk. Közben mehet bele a kurkuma, a bor só és bors. Amint megpuhul és picit kihűl, belekeverjük a friss petrezselyem leveleket, majd jöhet a turmixolás. Ha megvagyunk és még sűrűnek találjuk, kevés alaplével pár perce visszahelyezzük a gázra és fehér borssal fűszerezzük. 

Alapból én a leveseket melegen szeretem, így ezt is melegen ettem/ajánlom. Sőt, ami az eredeti recept nem ír, de szerintem hasznos: a cukkiniket mielőtt kockára vágjuk és felhasználjuk, próbáljuk a magokat kikerülni, kivágni illetve azokat nem felhasználni a főzés során, vagy ha mindenképp belekerülnek, akkor a turmixolás után célszerű leszűrni, ugyanis a keményebb magok picit érezhetőbbek lehetnek a levesben a végén, ami kicsit elronthatja az összhatást, szerintem... :) 



Nincsenek megjegyzések: