2012/10/23

Túróval / ricottával töltött cukkini

A BBC GoodFood világkonyha 2012. júniusi számában olvastam erről a receptől. Mivel a cukkini első számú zöldség nálam (5 g alatt van a ch tartalma) ezért minden formájában szeretem. Köretnek is jó, de én magában szoktam enni! :) 

Hozzávalók: 
  • 1 db cukkini hosszában kettévágva
  • 150 g ricotta vagy alacsony zsír tartalmú tehéntúró
  • fél citrom héja reszelve
  • 2-3 ek teljes kiőrlésű zsemlemorzsa
  • 1 kk. chili, petrezselyem, menta, bazsalikom, kakukkfű
Amíg melegszik a sütő (200 fok) addig a cukkinit kettévágjuk és egy teáskanállal kikaparjuk a magjait, majd egy kibélelt tepsibe fektetjük. A ricottát a reszelt citromhéjjal, chilivel és zöld fűszerekkel összekeverjük majd a cukkini belsejébe töltjük. Tetejét megszórjuk zsemlemorzsával, picit meglocsoljuk olajjal (kendermag olajat használtam - omega zsírsav) Kb. 30 perc alatt a cukkini megpuhul és aranyló barnára sül a tölteték benne. (Összesen kevesebb mint 10 g ch van a teljesben) 




Kendermagolaj: 
Olvastam egy könyvet, amiben szó szerint ez állt - ettől nem lehet betépni!!! :) és tényleg! ;)

Komolyra fordítva a szót B és E vitaminban gazdag, 90 %-ban telítetlen zsírsav, 50-70 %-ban linolénsavat (omega6) és 15-20%-ban alfa- linolénsavat (omega3) tartalmaz, növeli a prostaglandin képződését és segíti a gyulladások kezelését, csillapítását (menstruációs problémák esetén). Az omega3 zsírsavnak nagy szerepe van a koleszterin anyagcserében, megelőzi a vérrögképződést, ahogy meggátolja a vérlemezkék leragadását.

Bővebben az omega3-ról innen

Nincsenek megjegyzések: