2012/06/02

Diós - juhsajtos keksz



Barátaink meghívtak bennünket egy borozós vacsorára, gondoltam a csokis süti mellé, valami könnyű és egyszerű sósat is vigyünk. Szóval ez egy kifejezetten borozós este kiegészítője... meglátjuk! Vettem juhsajtot a piacon, frissen, illatosan, dió van még az otthonról hozott "biogazdálkodásból" :) szóval jöhet a kotyvasztás!

Hozzávalók:

100 g tk liszt (tönkölybúza jobb lett volna - így utólag :)) ~ 59 g ch
100 g vaj (biovajjal csináltam)
100 reszelt füstölt juhsajt
3-4 ek. dió apróra vágva ~ 5 g ch
csipet só

A hozzávalókat kézzel összedolgozom, majd egy hosszúkás henger alakú formát képzek belőle. Fóliába csomagolom és 1 óráig hűtőbe helyezem.
A hűtést követően, kicsomagolom és vékony (fél cm) vastagságú szeletekre vágom, amit aztán előre melegített sütőbe helyezek, egy sütőpapírral bélelt tepsibe. 190 fokon nekem kb. 30 perc alatt sült meg az összes (kb. 20 db) keksz aranyló barnára ;)
Utólag rájöttem, hogy más sajtot is tehettem volna bele, valamint a dió alig dominált, úgyhogy akár abból mehetett volna bele több is.
(egy szelet kb. 3-4 g ch-ot tartalmaz)