2012/06/03

Medvehagymás - ricottás quiche


Épp most kaptam otthonról friss kakukkfű palántát, úgyhogy a fűszernövény alapján döntöttem, hogy mit fogok ma készíteni :) vagyis valami kakukkfüves lepény lesz! Tésztáját is én magam készítettem, bár mivel tk liszttel dolgoztam, nem volt egyszerű dolgom. - kis fehér lisztet kellett volna még belevegyítenem.

   


Összetevők:
  • 200 g tk liszt (így utólag fele tk fele sima liszttel jobb állagú tésztát kaphatunk) (128 g ch)
  • 100 g hideg vaj kockákra vágva
  • 1 db tojássárgája
  • 2 ek hideg víz
  • 1 csokor medvehagyma 
  • 250 g ricotta sajt
  • só, bors, reszelt szerecsendió
  • 1 db citromleve és héja
  • 3 nagyobb db paradicsom hajszál vékonyra szeletelve
  • 2-3 ág friss kakukkfű
Elkészítése: 
A tészta hozzávalóit összekeverem (liszt, vaj, tojás, víz) majd összegyúrom és egy negyedórára hűtőben pihentetem, ezalatt elkészítem a feltétet. Medvehagymát megmosom, majd nagyobb darabokra vágom, ricottával, citrommal és fűszerekkel összekeverem. Tulajdonképpen a feltét első rétege meg is van, erre jön majd rá a vékony szeletekre vágott paradicsom és a frissen vágott otthonról hozott kakukkfű levelek.
A tésztát pihentetés után vékonyra elnyújtom, sütőpapírral bélelt tepsire ráhelyezem, majd jöhetnek a feltétek. Ha valakinek nem lenne elég a sajt nyújtotta élmény, még tehet a tetejére egy kis mozzarella sajtot. Majd be a sütőbe kb. 25 percre. Hm... mennyei... :) 

Kb. 10 szeletre vágva, egy szelet kevesebb mint 15 g ch!