2012/06/23

Ricottás - meggyes pite



Az ötletet a Nők Lapja Konyha Dolce Vita receptje adta, mégpedig azért, mert kifejezetten alacsony szénhidráttartalmú desszert.

Mindezek örömére, reggel B-vel be is vásároltunk a MOM mögötti biopiacon. Vettünk meggyet, citromot, krumplit és csicsókát is!!! (utóbbi kettő nem ebbe az ételbe kell!!!). Jah, és természetesen meglátogattam a Logona-s sátrat, ahonnan beszereztem egy vadi új szürke szemceruzát... :D Na, de a süti...íme:

Összetevők:
  • 400 g kimagozott meggy
  • 500 g ricotta (fele - fele arányban csináltam a tipikusan magyar tehéntúró állagúból + a krémsajtos (szarvasiból)) 
  • 4 db tojás
  • 80 g teljes kiőrlésű liszt
  • 3-4 ek xilit
  • 1 dl tejszín
  • 1 db citrom héja
Az elkészítése pofon egyszerű, főleg ha valaki a meggyet már előkészíti :D

Mindent egy nagy tálba jól összekeverek, vagyis a ricottát, lisztet, tejszínt, xilit-et, citromot és tojást. Ha a durvább szemű ricottát választottunk, akkor azt is egységes, homogén állagúra keverem. Mikor ezzel készen vagyok, akkor a kimagozott, lecsepegtetett és pici fahéjba beleforgatott meggyszemeket is hozzákeverem a tésztához. Végül pedig az egészet egy kivajazott és lisztezett tepsibe/tortaformába teszem és kb. 45 percig sütöm, kb. 160 fokon.
Én még egy picit vaníliacukorral megszórtam a tetejét a végén. (+karobport is tettem rá - de csak a kép kedvéért) Szerintem annyira finom, hogy ezt más gyümölccsel is ki kell próbálni!!!