2013/01/02

Újévi pite

Boldog 2013-as évet! :)

Naa, ez a pite, egy álompite... olyannyira, hogy sima minimálisan édes, aszaltgyümölcsösnek indult, majd kis gyömbért tettem bele, narancsot, aztán citromot... és a végén annyira szuper összeállítás sikeredett szemre és ízre, hogy nehéz visszaemlékezni, pontosan miből mennyi is került bele :) 

Azért megpróbálom összegyűjteni az összetevőket: 
  • 3 db közepes méretű alma, almaszószként elkészítve (21 g ch)
  • 100 g zabliszt (zabot kávédarálóban porrá őrölök) (56 g ch)
  • 50 g rozsliszt (35 g ch) vagy az én személyes kedvencem a Rapunzel reggeli lúgosító kásája (26 g ch), ami ráadásul gluténmentes is (hajdina, ápramaláta, szójaliszt, földimogyoró, lenmag, amarántliszt és bourbon vanília) 
  • 1 db érett banán összeturmixolva (~ 20 g ch)
  • 2 tk fehéj, 1/2 tk szegfűszeg, 1 tk szerencsendió
  • 5-6 cm vastag gyömbér reszelve (vagy őrölt gyömbér is jó bele)
  • 1 db narancs reszelt héja (kevés leve is mehet bele, ha túl száraz lenne a tészta)
  • 1 db citrom reszelt héja (kevés leve is mehet bele, ha túl száraz lenne a tészta)
  • 2 ek őrölt lenmag 
  • 1 tk sütőpor
  • ízlés szerint méz/stevia/xilit (steviat tettem bele)
  • aszalt meggy/cseresznye (én 30 g Nobilis aszalt meggyet tettem bele, kb. 22 g ch)
Elkészítése: 
  1. Almákat meghámozom, feldarabolom és citromos vízben szósszá főzöm, majd miután kihűlt összeturmixolom, ez lesz az én házi készítésű almaszószom (http://anniestaste.blogspot.hu/2012/11/karacsony-illatu-sutotokos-muffin.html#.UOSDNW_BF2A)
  2. Száraz összetevőket egy nagy tálba összekeverem: zabot porrá őrlöm a lenmaggal, majd rozsliszttel, sütőporral és fűszerekkel összekeverem.
  3. Gyömbér megpucolom, héjától megszabadítom és nagyon apróra reszelem vagy kávédarálóval apróra darálom.
  4. Narancsnak és a citromnak is lereszelem a héját, majd mindent a tésztához keverek, ha kell még fűszerezem, édesítem, lisztet adok még hozzá, ha kevés lenne. 
  5. Kerámia tálba kb. 180 fokon 35 percig sütöm. 
Kb. 25 szeletet vágtam belőle, tehát egy szelet nem több mint 6 g ch összesen! Lúgosító összetevőkkel, és gluténmentesen (ha bio zabliszttel készül és a rozsliszt helyett gluténmentes lisztből)









Nincsenek megjegyzések: